У Львові завершив свою роботу VIII Міжнародний симпозіум гутного скла. За умовами цього виняткового заходу, кожен з художників, що бере участь у художньому проекті, одну з виконаних робіт подарував Львову - для поповнення фондів єдиного в Європі Музею скла, колекція якого налічує вже понад 300 унікальних експонатів. Сьогодні результати симпозіуму експонуються в Національному музеї у Льві ім. Андрія Шептицького (просп. Свободи, 20).

Симпозіум відбувся під патронатом Національної академії мистецтв України, його організували Львівська національна академія мистецтв і компанія «Галицьке скло».

За словами голови оргкомітету професора Андрія Бокотея, впродовж тижня на гутних печах «Галицького скла» працювали відомі художники-склодуви з Австралії, Австрії, Великобританії, Естонії, Китаю, Литви, Латвії, Люксембурга, Польщі, Росії, США, Туреччини, Угорщини, Франції і Чехії. Всі без виключення гості були уражені високим рівнем виробництва гутного скла - адже компанія «Галицьке скло» спільно з Львівською академією мистецтв відроджує старовинні традиції виробництва гутного скла, а також застосовує новітні технології виробництва. Причому досліджуються і повторюються навіть старовинні гутні вироби, підняті із затонулих кораблів або знайдені при археологічних розкопках.

Англієць Метью Дюран так пояснив свою присутність на симпозіумі: «Я у вас вже четвертий раз, - розповів гість із Лондона. - Мені тут подобаються і люди, і атмосфера взагалі. Крім того, привертає українська культура, яка дуже відрізняється від британської. Я вдома працюю в різній техніці, але гутне скло - це чарівний матеріал, який має власне життя. І я прагну вловити у ньому світло».

Упродовж тижня майстри творили з гутного скла дива. Кожен пожвавив свою ідею, утілював свій досвід або просто настрій у химерні форми гутного скла. Тому роботи вийшли дуже різні - від ваз і стилізованих предметів ужитку до скульптур, що є відгуками з минулого. «Скло має свої переваги і складнощі, - розповідає Андрій Бокотей. - Це бліц-робота! Якщо стекло за півгодини не зробиш, можна розбивати молотком. Тому і треба швидко думати. І обов'язково - імпровізувати. Художник, який працює зі склом, повинен не просто абсолютно володіти технологією, а й мати унікальне бачення світу, не бути схожим на інших. Він повинен мати могутню енергетику. У сильної людини, сильного художника твір завжди звертається до людей», пише "Фраза".
 
Композиція Олександра Ласовського (Україна). 1932-1933.
 

Загальна композиція Дарії Шигаї (Білорусь) і Роксолани Худоби (Україна). Шепіт тисячі листків.

Спасибі за Вашу активність, Ваше питання буде розглянуто модераторами найближчим часом

1614